Łysienie androgenowe – dieta

Łysienie androgenowe jest zależne od genów.  Na ekspresję genów możemy w dużym stopniu wpływać stylem życia i stosowaniem odpowiedniej diety.

Jeżeli decydujesz się na leczenie łysienia androgenowego, stosujesz specjalistyczne kosmetyki i zabiegi, konieczne jest także zastosowanie wspomagającej diety.

Celem diety jest :

  1. zablokowanie enzymu 5-alfa- reduktazy odpowiedzialnej za tworzenie DHT i miniaturyzację włosa
  2. dostarczenie właściwych substancji wspomagających wzrost włosa
  3. wykluczenie pokarmów które przyspieszają łysienie

 

Dieta w łysieniu androgenowym

Oleje

Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT) są ważnymi inhibitorami 5-alfa-reduktazy. Najważniejsze to oleje omega 3 i 6

  • ALA-  alfa- linolenowy  – olej lniany
  • GLA – gamma- linolenowy – olej z wiesiołka, olej z ogórecznika

inne

  • olej kokosowy – zawiera monolauryl który działa przeciwzapalnie
  • olej z pestek dyni

oleje powinny być tłoczone na zimno i nierafinowane.

W diecie powinny się znaleźć : tłuste ryby, awokado, pestki i orzechy, siemię lniane

Węglowodany

Zdecydowanie cukry proste zakwaszają organizm i mają działanie prozapalne. Ważne jest utrzymywanie poziomu insuliny na stałym poziomie ponieważ skoki insuliny maja wpływ na androgeny czyli przyspieszają łysienie i wzmagają łojotok

Unikamy produktów z wysokim IG (indeks glikemiczny), które szybko podnoszą poziom cukru: słodycze, dżemy, ziemniaki, makarony, ryż biały, białe pieczywo, banany, winogrona

Wprowadzamy pokarmy z niskim IG, które długo utrzymują prawidłowy poziom cukru we krwi: ryż brązowy, kasza gryczana, pieczywo z pełnego ziarna, quinoa, orzechy, jabłka, borówki, maliny, ciemną czekoladę, warzywa zielone

Alkohol – alkohol to przede wszystkim spora dawka cukru. Piwo jest zdecydowanie najgorszym wyborem i najlepiej sprawdza się w postaci płukanki na włosy. Do picia lepiej lampkę wina bogatego w antyoksydanty.

Białko

włosy potrzebują aminokwasów każdego dnia. Najlepsze jest chude mięso ekologiczne bez antybiotyków i hormonów. Wegetarianie muszą zadbać o dawkę białka roślinnego codziennie np. warzywa strączkowe, orzechy, cieciorka, soczewica

Dobrze jest łączyć w posiłkach białko zwierzęce i roślinne

Polecane – jajka z hodowli ekologicznych

Uwaga: odżywki białkowe dla sportowców z zawartością białka serwatkowego mogą nasilać wypadanie włosów

Witaminy i minerały:

  • witaminy :
  • D3,
  • grupa witamin B, a w szczególności witamina B6, B3
  • witaminy A i E ( nadmiar wit A powoduje wypadanie włosów)
  • minerały :
  • cynk – niedobory cynku mogą pozorować łysienie androgenowe
  • żelazo (sprawdź poziom ferrytyny, nadmiar żelaza jest toksyczny, przy niedoborze wypadają włosy)
  • krzem,
  • miedź, chrom, magnez
  • inne suplementy i zioła  mogące wspierać wzrost włosów to:
  • probiotyki,
  • naturalne inhibitory 5-alfa-reduktazy : palma sabałowa, herbaty ziołowe z pokrzywy, herbata zielona, śliwa afrykańska (pygeum africanum), korzeń żeń-szenia

 

O łysieniu androgenowym przeczytasz  TUTAJ

Jeżeli masz problemy z wypadaniem włosów lub skórą głowy umów się na konsultacje trychologiczną.💁

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *